Surfing & Studying - Reisverslag uit Southport, Australië van Peter Viegem - WaarBenJij.nu Surfing & Studying - Reisverslag uit Southport, Australië van Peter Viegem - WaarBenJij.nu

Surfing & Studying

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

29 Maart 2010 | Australië, Southport

Twee weken na mijn vorige blog is er eigenlijk niet heel erg veel veranderd, hetgeen wat ik hier op dit moment namelijk vooral aan het doen ben is studeren. Zo heb ik, met nog vier anderen, afgelopen maandag een presentatie moeten geven over de mogelijkheden van bedrijven met betrekking tot het gebruik van online social media marketing, oftewel, Marketing & Facebook. Nu kan ik jullie wel allemaal gaan vervelen met onze bevindingen enzovoorts, maar belangrijker is natuurlijk om te weten dat alles helemaal goed is gegaan.

Verder, om nog maar even over de studie door te gaan, heb ik komende week 2 essays die ik moet inleveren. Een voor Branding, over branding en non-profit organisations, en een voor Strategic Marketing, een marketing analyse van Dell. Allemaal heel interressant, maar ben het schrijven nu wel een beetje beu.

Buiten het studeren heb ik dus maar heel weinig kunnen doen, aangezien het ongeveer al mijn tijd opslokt. Wel heb ik met iedereen St. Patrick's day gevierd, de Ierse feestdag waar ik in mijn vorige blog over vertelde. De Amerikanen deden allemaal erg hun best me helemaal enthousiast te maken, en opzich is dat ze ook wel gelukt. De hele dag dus in een groen shirt gelopen, om vervolgens naar het centrum van Surfers Paradise te gaan om in een Ierse pub groen bier te drinken. En ik moet zeggen, eindelijk eens goed bier! De feestdag zelf was erg leuk, maar het was min of meer een kleinere versie van Carnaval. Toen ik Katie en Rachel hierover vertelde en foto's liet zien van mijn vorige carnaval, hebben ze meteen besloten dat ze daar bij moeten zijn. Dus misschien zien jullie in de toekomst wel een stel gekke Amerikanen tijdens carnaval, don't blame me then ;).

Verder moet ik natuurlijk vertellen over het weekend surfen wat een week geleden geplanned stond. Vrijdagavond werden we door de MojoSurf bus opgehaald op de universiteit om na 4 uur reizen bij het complex aan Arrawarra beach aan te komen. Hier hebben we (Anne, Simone, Claudia, Chantal, en Jeff, inderdaad een Nederlandse clan met een Canadees), snel onze slaapplekken opgezocht omdat we 6 uur later al de eerste surflessen zouden krijgen. Dus om 9 uur 's ochtends stonden we op het strand om wat oefeningen te doen voordat we te water zouden gaan. Aangezien ik al een keer les had gehad, kon ik in principe al vrij snel weer staan. Deze ochtend hebben we voornamelijk gewoon geleerd om op je board te blijven staan, om zo controle erover te krijgen.

's Middags hebben we weer een surfles gehad, maar aangezien de golven wat extremer waren (er was blijkbaar een cycloon ergens in het noorden), was het wat moeilijker om goed te blijven staan. Deze les was voor mij dan ook niet echt een geweldig succes, maar gelukkig zijn er wel een aantal leuke foto's uitgekomen. Verder hebben we die avond nog gezellig wat gedronken (lees: drankspellen gedaan), en wat opviel was dat er voornamelijk backpackers waren, waarvan een heleboel Nederlanders. Na een gezellig avondje, was het weer tijd om het bed op te zoeken, aangezien we om 7 uur 's ochtends weer de zee in zouden gaan.

Hoewel 7 uur 's ochtends ons nogal aan de vroege kant leek, bleek het uiteindelijk het beste tijdstip van de dag te zijn om te surfen. De zon kwam net op toen we het strand opliepen, en de golven waren perfect. Tijdens deze les heb ik een aantal golven kunnen pakken voordat ze breken, en heb ik wat bochten en snelheid leren maken. Jammer genoeg vond de fotograad het een beetje vroeg om op te staan, dus zijn er geen foto's van deze dag. Na deze les zijn we uiteindelijk weer de bus in gestapt, om na een korte stop in Byron Bay, zondagavond weer in de Village aan te komen. Wat ik nu wel zeker weet, is dat ik sowieso nog meer ga surfen, en misschien ook wel een surfboard ga kopen. Maar we zullen zien hoe dat zich allemaal gaat ontwikkelen....


Vandaag heb ik overigens eindelijk mijn eerste wedstrijd met het voetbalteam van Griffith Universiteit gespeelt, en ik moet zeggen, dat was nogal vermoeiend. De laatste wedstrijd die ik in Nederland heb gespeelt was volgens mij terwijl het rond het vriespunt was, en aantal weken daarvoor heb ik zelfs nog op 15 cm sneeuw gevoetbald. Vandaag was het dus een wedstrijd om 2 uur 's middags in de volle zon, met een temperatuur van ongeveer 30 graden. Nu zal je mij niet snel horen klagen over het weer hier in Australie, maar vandaag had het van mij toch echt wel wat minder mogen zijn ;). Nu zag de coach in mij blijkbaar een goede nummer 10 (ik snap ook niet waar hij het vandaan haalt), en dus mocht ik op die positie starten. Al vanaf het begin was het nogal rommelig, weinig communicatie en werden we overlopen door het andere team. Tegen alle verhoudingen in kwamen we toch op voorsprong, aangezien de scheidrechter zo aardig was om een penalty aan ons toe te kennen. Hierna werd alles vanuit onze kant helaas nog slechter, en met de rust stonden we dan ook met 2-1 achter. Na een donderspeech van de coach, gingen we met een wat betere focus de tweede helft in. Dit resulteerde dan ook in een overwicht vanuit onze kant, en ik merkte dat ik ook steeds beter begon te voetballen in mijn positie. Helaas waren we niet scherp genoeg om de kansen die we kregen af te ronden en zoals je altijd ziet, scoort dan het andere team. De laatste tien minuten waren voor mij nogal moeilijk, de hitte had me te pakken, en ik voelde de onvermijdelijke kramp al weer opkomen. Toch heb ik als een van de weinige de negentig minuten vol kunnen maken, maar liepen we wel zonder punten het veld af. De eerste helft was dus dramatisch, maar de tweede helft bied perspectief voor de komende wedstrijden. Het was dus erg leuk om weer een keer een wedstrijd te voetballen, maar ook erg wennen. Waar je in Nederland veel sneller iets duidelijker kan maken, moet je hier alles natuurlijk op het veld in het Engels doen, wat nogal voor wat onduidelijkheden kan zorgen. Het niveau is te vergelijken met het niveau van de tegenstanders van SVC 2. Maar zoals we vandaag voetbalden, denk ik dat we dik zouden hebben verloren van het tweede team uit Standdaarbuiten.

Nu is dit ongeveer wel hetgeen wat ik te vertellen heb over de laatste twee weken, helaas een beetje weinig, maar dat maak ik de volgende keer wel weer goed. Want, hoewel ik het komende week nog druk heb met de studie, is het vanaf 2 april officieel vakantie! Vanavond heb ik samen met Shannon, Dana, Darielle en Laura een aantal laatste dingen voor onze trip naar de Whitsunday Islands geregeld. Zo hebben we een appartement geboekt, aangezien dat maar iets duurder was dan een Hostel, maar je dan wel veel meer faciliteiten zal hebben. We zullen in totaal 5 nachten en 6 dagen in Arlie Beach verblijven, en vanuit daar allerlei leuke dingen gaan doen. Zo hebben we afgesproken dat we sowieso een dag op een zeilboot gaan boeken, om te gaan snorkellen en andere eilanden te bezoeken. Verder gaan Darielle, Dana, Laura en ik, ons zeer waarschijnlijk uit een vliegtuig laten gooien. Het schijnt skydiven boven de great barrier reef en whitsundays ongelofelijk mooi is, dus hier kijk ik logischerwijs erg naar uit. Voor de rest gaan we daar nog kijken wat we nog meer gaan doen, maar heb er ongelofelijk veel zin in! De volgende keer zal ik dus heel wat meer te vertellen hebben!

Overigens zijn de foto's via de volgende links te vinden:

St Patricks Day: http://picasaweb.google.com.au/PvViegen/StPatrickSDay#
Surfweekend: http://picasaweb.google.com.au/PvViegen/Surfweekend#

Verder had ik samen met Kelly het geweldige plan om een soort van video-boodschap te maken voor Marieke en Coen, die ze dan op DVD zouden krijgen toen ze twee weken geleden samen hun verjaardag vierden. Helaas is dat door de techniek een beetje mis gegaan. Nu heb ik mijn computer weer helemaal aan de praat, en heb ik het filmpje alsnog kunnen maken (hoewel het niet van hele goede kwaliteit is, ben het goede programma namelijk kwijt). In het filmpje laat ik onder andere mijn appartement, de village, de universiteit, en uiteindelijk het strand van Surfers Paradise zien. Je kan hem vinden op: http://picasaweb.google.com.au/PvViegen/Videos#5453702927792875138

Verder nog een huishoudelijke mededeling met betrekking tot mijn telefoon. Aangezien ik met mijn stomme kop telefonerend door de stromende regen ben gelopen, is mijn 4-jaar oude telefoon ermee opgehouden. Nu heb ik gelukkig van Ramon een telefoon meegekregen welke ik als mijn 'Nederlandse' telefoon gebruikte, dus heb ik deze nu in gebruik met mijn Australische nummer. Dit betekend wel dat ik dus de smsjes die ik ontvang via mijn Nederlandse nummer, niet echt snel meer lees. Op vakantie ga ik mijn sim-kaart namelijk niet meenemen, dus als ik niet reageer, dan weet je waar het aan ligt.

Nou, ik ga mijn bed maar eens opzoeken, morgen weer flink aan de slag namelijk! Thnx voor alle reacties, en ook ik blijf jullie volgen!

Groetjes Peter

  • 28 Maart 2010 - 16:36

    Wiebe:

    nou, hopenlijk kunnen al die vrouwen bij jou beter studeren dan dat ze zingen... Maar ziet er allemaal wel lekker zomers uit! Krijg bijna spontaan weer zin om te gaan studeren!

  • 28 Maart 2010 - 16:43

    Coen:

    Hoi Broertje,

    super leuk de video boodschap!!!
    bedank de vrouwen maar voor het geweldige zingen!!!!
    ook zeker leuk om zo even een indruk te krijgen waar je zit etc.

    we spreken elkaar binnenkort weer.

    Gr. Coen

  • 29 Maart 2010 - 08:18

    Wiets:

    Hey broertje,

    Wat een geweldige video!
    Ik dacht dat we ook wel een stukje zouden zien van een struikelende Peter, maar dat zal je er wel tussenuit geknipt hebben!:-)
    Leuk om alles zo eens te zien!

    Pff uit een vliegtuig gooien, nou succes!!
    Volgende keer moet je dat maar achteraf vertellen, dan kunnen we er ons ook niet druk om maken..

    Wat geweldig, dat surfen!
    Leuk dat je het helemaal te pakken hebt!
    Ik denk dat het surfboard er wel komt als ik jou zo hoor!

    Groetjes aan de meiden!
    Kunnen jullie geen bandje beginnen??

    Liefs Wiets

  • 29 Maart 2010 - 08:45

    Lotte:

    He Peter,

    Wat een leuke videoboodschap, zo kunnen we een beetje een indruk krijgen waar je leeft en die meiden geweldig!!Ik geloof gelijk dat het heel gezellig is met hun. En toch nog genoeg inspiratie gehad voor je verhaal ;-) Nog even aftellen en je hebt spring break.
    Geniet ervan!!enne tot snel....
    Kussie Lot

  • 29 Maart 2010 - 12:27

    Jean:

    Heey Peet!!

    Zo, je hebt het allemaal goed voor elkaar zo te zien aan het filmpje! Erg gaaf om te zien waar jij je nu dag in dag uit aan het "vervelen" bent, haha!! Het lijkt net een vakantie park man! Maar goed, dat je het naar je zin hebt is wel duidelijk, wie niet met zulke kamergenoten!! Erg gezellig zo te zien, dat je ons bijna niet kan missen....bijna zei ik!

    Nou, hoop je snel een keer te spreken via de msn, groetjes daar ennne...op naar de vakantie...?!?

  • 29 Maart 2010 - 13:21

    Gep:

    Ha die Peet,

    Ik bespeur in je reisverslag nergens een greintje heimwee ;-)
    Dus volgens mij gaat het prima met je.
    Oh ja je broer is een prima vervanger voor je hoor in SVC-2.

    Groet

    Gep


  • 29 Maart 2010 - 17:09

    Marieke:

    Ik kan niet wachten!
    Wel balen dat je roommates er niet meer zijn als ik kom. Anders had ik ze mijn naam even goed uit leren spreken ;)

    Superleuk en bedank ze ook maar van me!

    X

  • 29 Maart 2010 - 20:59

    Kirsten:

    Hey Peter!!

    Wat een leuke foto's!! Je bent al de echte surfpro :)! Ik ga zo nog even het filmpje kijken. Veel plezier op je vakantie!

    xx Kirsten

  • 30 Maart 2010 - 13:22

    Marieke:

    PS erg leuk die behangmuur. Vooral de thank 'PLEASE' doet het 'em!

    Oh en Peter loves Motorways is ook wel een goede!

    Ga zo door, ga zo door!

  • 10 April 2010 - 09:50

    Mieke:

    Ha die Peter,

    Zo, ik dacht de hele familie naar Arnemuiden met de harmonie dus nu ga ik eens rustig je verslagen lezen. Echt super. Ik had al veel van Kelly gehoord maar echt leuk om te lezen.
    Ik blijf alles zeker volgen (ook al is iedereen weer thuis)!!
    Have fun! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Adres: 96 Edmund Rice Drive 8204 4215 Southport, QLD Australia Tel. nr: +61449138298

Actief sinds 30 Dec. 2009
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 25579

Voorgaande reizen:

08 Februari 2010 - 19 December 2010

Peter een jaar in Australië

Landen bezocht: