Vacation ends. Studies begin. - Reisverslag uit Southport, Australië van Peter Viegem - WaarBenJij.nu Vacation ends. Studies begin. - Reisverslag uit Southport, Australië van Peter Viegem - WaarBenJij.nu

Vacation ends. Studies begin.

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

15 Maart 2010 | Australië, Southport

De eerste paar weken in Australië kreeg ik van veel, in Nederland verblijvende, mensen te horen dat het maar eens afgelopen moest zijn met die jaloersmakende vakantieverhalen vanuit Down-Under. Bij deze kan ik jullie dan ook meteen melden, de vakantie is over, en zit nu al weer twee weken in de boeken.

Zoals ik al in mijn vorige blog aangaf, werken ze hier in kleinere groepen dan ik gewend ben. Er wordt hier meer op een HBO-manier lesgegeven, dus voornamelijk veel discussies, projecten, en dus meer hands-on. Nu moet ik zeggen dat deze manier mij op dit moment wel meer bevalt, voornamelijk omdat je je dan door middel van de discussie aan te gaan nog meer kan profileren, en daardoor nog beter kan ontwikkelen. Qua hoeveelheid aan tijd dat ik naast de colleges in mijn studie moet steken, ligt dat door de manier van werken en de vele projecten wel wat hoger dan ik gewend ben. Gelukkig gaat het me tot nu toe allemaal nog wel redelijk makkelijk af, voornamelijk doordat ik veel van de dingen die tot nu toe zijn behandeld al in Tilburg heb geleerd. Misschien een beetje saai, maar ik zie dit meer als iets positiefs, aangezien ik hierdoor makkelijker in discussie kan gaan, waar ik dat in Tilburg toch wat minder deed.

Per vak hebben we eigenlijk altijd 1 individueel project, wat voornamelijk essays zijn, en eigenlijk allemaal voor week 7 klaar moeten zijn, dus heb hier nog 4-5 weken voor. Verder heb je ook nog bij elk vak een groepsproject, wat vooral ook is gefocused op het schrijven van essays welke we dan voor de groep moeten presenteren. Deze groepen bestaan vaak uit een man of 4-5, met natuurlijk erg veel nationaliteiten; Duits, Noors, Zweeds,Deens, Frans, Amerikaans, Australisch, en natuurlijk Nederlands. Dit zorgt er wel voor dat er veel andere meningen de hoek om komen kijken, en het is vaak nogal moeilijk om op één lijn te komen, maar ach, daar leren we ook weer van.

Nou zoals jullie weten, hoeven jullie dus helemaal niet meer jaloers te zijn, maar tóch moet ik bekennen dat ik afgelopen weken niet alleen maar heb gestudeerd. Hoewel het regenachtige weer van de afgelopen weken toch perfect was voor de studie, heb ik natuurlijk ook nog wel andere leuke dingen gedaan. Zo zijn we (Shannon, Kylie, Dylan, Sean, Darielle, Dana en ik) naar de Quicksilver Pro Competition gegaan in Coolangatta, waar, zoals de naam al verraadt, de beste surfers van de wereld het tegen elkaar opnamen. Dit was natuurlijk supergaaf om een keer mee te maken en heb eindelijk een keer mijn Nikon camera kunnen testen en de foto’s zijn te vinden op:

http://picasaweb.google.nl/PvViegen/QuickSilverProSurfComp

Verder hebben we de afgelopen weken ook nog een aantal feestjes gehad, niet erg veel, maar toch het vernoemen waard. Afgelopen woensdag werd namelijk Dana 21, en aangezien dit in Amerika een belangrijke leeftijd is (je mag dan namelijk pas drinken) hebben we dit ook goed gevierd. Na dinsdag al een goede avond in The Bedroom (gratis bus, drank, en vervoer terug), te hebben gehad, zijn we woensdag met de hele groep uiteten geweest in ‘flames on the water’. Een gezellige tent op een rivier met uitzicht op Surfers Paradise. Verder werd er vrijdag weer een feestje georganiseerd door de universiteit (nog steeds raar dat je hier gewoon op de campus een feest hebt), welke dit keer als thema had; White Party. Consequentie, iedereen in witte kleren, en aangezien ik deze nooit schoon kan houden, wordt het dus weer wassen hier. Foto’s hiervan zijn te vinden op:

http://picasaweb.google.nl/PvViegen/Stappen

Qua voetballen heb ik op dit moment alleen nog maar getraind, en dat gaat in principe wel goed. Wel heb ik besloten om niet bij de selectie te gaan voetballen, aangezien zij op zaterdag moeten voetballen, en ik regelmatig college heb. Dus nu speel ik dus in het derde team, wat normaal gesproken op zondag zijn wedstrijden speelt. Het niveau van het team is ook ongeveer te vergelijken met SVC 2, dus wat dat betreft zit ik daar waarschijnlijk ook wel wat beter op mijn plek. Helaas heb ik de eerste (oefen)wedstrijd niet mee kunnen doen, omdat deze op zaterdag was, en ik college had. Maar dat zal de komende periode wel helemaal goed moeten komen.

De komende periode wordt voor mij dus vooral veel studeren, maar heb zoals ik in mijn vorige blog al een beetje aangaf ook nog veel leuke dingen op de planning staan. Ten eerste is het woensdag St. Patrick’s Day, de nationale feestdag van Ierland. Nu is het natuurlijk een beetje raar om de nationale feestdag van Ierland in Australië te vieren, maar in Amerika (en Australië) schijnt dit nogal groots te zijn vanwege alle Ieren die naar beide landen zijn geëmmigreerd. Zo is Katie ook deels Iers, en heeft ze van haar ouders een hele doos vol groene spullen toegestuurd gekregen, waardoor ons appartement nu helemaal groen gekleurd is. Dat staat er dus voor woensdag op planning, wel heb ik eerst college, maar daarna ga ik waarschijnlijk Surfers Paradise in om te kijken wat het nu precies allemaal inhoudt.

Komend weekend ga ik met een hele groep vanuit de Village een aantal dagen naar Byron Bay om daar te leren surfen. We krijgen hier een aantal lessen en kunnen natuurlijk in onze vrije tijd ook gewoon de golven proberen te trotseren. Ben heel benieuwd of dit mij een beetje gaat lukken, maar ga er toch wel voor om een mooie foto te hebben van een surfende Peter.

Ook over Springbreak kan ik nu wat duidelijker zijn, aangezien we (Shannon, Dana, Laura, Darielle en ik) een vlucht naar Mackay hebben geboekt (3-10 april). Vanuit hier gaan we naar whitsundays (foto’s: http://images.google.com.au/images?hl=nl&lr=&resnum=0&q=whitsundays&um=1&ie=UTF-8&ei=yO-cS6OOGoeAswPC08m_Aw&sa=X&oi=image_result_group&ct=title&resnum=1&ved=0CBUQsAQwAA), waar we vooral gaan genieten van de mooie omgeving, en zeer waarschijnlijk ook gaan snorkellen. Verder gaan we ook nog door om meer van de Great Barrier Reef te zien (foto’s: http://images.google.com.au/images?um=1&hl=nl&lr=&tbs=isch:1&sa=1&q=great+barrier+reef&aq=f&aqi=&aql=&oq=&start=0). Het gaat dus sowieso door en jullie zullen de resultaten natuurlijk hier op mijn blog kunnen gaan zien.

Zo dit was het weer vanuit mijn kant, allemaal weer bedankt voor de leuke reacties, en zal proberen zo snel mogelijk weer iets van me te laten horen!

Groetjes Peter

  • 14 Maart 2010 - 15:50

    Ina:

    Ha die Peter, heel leuk om je uitgebreide verslag te lezen. En heel fijn om te weten dat je het wel ontzettend goed naar je zin hebt daar! Ik heb ook gelijk alle foto's bekeken, ziet er heeeel goed uit allemaal. Have lots of fun on your Spring break trip and as always ... be careful ;)Groetjes, ook van Jan

  • 15 Maart 2010 - 07:29

    Dirk:

    Kerel,

    goed bezig, relac man, en tja, studeren moet ook af en toe he haha. maar zo te lezen vermaak jij jezelf wel.

    enjoy

    gr dirk

  • 15 Maart 2010 - 18:05

    Mirjam:

    Wat heerlijk dat je het zo naar je zin hebt! De vrije tijd gaat heel goed zoe ik op de foto's en het is mooi dat de studie ook goed gaat. Veel pelzier!

  • 15 Maart 2010 - 18:10

    Wiebe:

    dus, je moet tussen het feesten af en toe ook nog even wat werken... oh wat erg... Maar dat mag de pret zeker niet drukken (aan de foto's te zien, zeker niet!). En tja, als je het niet eens wordt met de andere moet je gewoon in het nederlands verdergaan. Eens kijken of ze het dan zelf ook snappen!

  • 18 Maart 2010 - 10:57

    Botero:

    Mooi verhaaltje weer nick, hij vermaakt zich wel..
    Alvast veel plezier in de barier reef.

    Groeten

  • 18 Maart 2010 - 11:46

    Marieke:

    Peet,

    Maak je er maar klaar voor. Mijn ticket is geboekt! 7 juli om 22.00 kom ik aan in Sydney en dan kan ik eindelijk ook Australië en New Zealand verkennen!

    Have fun tot die tijd!
    x

  • 18 Maart 2010 - 11:53

    Peter:

    Supergaaf! Australie is echt heel mooi, als je in de buurt bent, moet je maar even langskomen dan ;)

  • 18 Maart 2010 - 13:45

    Yvonne:

    ha die Peter,
    vervelend zeg dat je zo'n studiejaar in australie ook nog moet studeren haha. Het is vooral veel feesten en vrouwen volgens mij... helemaal niet verkeerd!!!
    geniet maar lekker,
    groetjes

  • 19 Maart 2010 - 07:18

    Gep:

    Goede combinatie studeren en ontspanning.
    Niks mis mee Peet

  • 20 Maart 2010 - 17:35

    Marieke:

    Haha grapjas.
    Gelukkig weet ik dat je het stiekem heel erg leuk vind dat je kleine zusje langskomt!

  • 26 Maart 2010 - 09:09

    Peter D.:

    Wat een indrukken allemaal. Je beschrijft het zo levendig, dat het lijkt alsof de lezer er zelf bij is.
    Mooie combinatie hoor: studeren, nieuwe mensen leren kennen, een nieuw land ontdekken, sporten en lekker ontspannen. Lijkt me wel vol te houden zo!

  • 27 Maart 2010 - 18:55

    Ries:

    He peter ik zit weer op het puntje van m'n stoel voor het volgende verslag
    grts, have fun, ries

  • 28 Maart 2010 - 03:37

    Marieke:

    Ik kan maar één ding zeggen:
    Je hebt weer een érg mooi feestje gemist!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Adres: 96 Edmund Rice Drive 8204 4215 Southport, QLD Australia Tel. nr: +61449138298

Actief sinds 30 Dec. 2009
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 25577

Voorgaande reizen:

08 Februari 2010 - 19 December 2010

Peter een jaar in Australië

Landen bezocht: