Safely Arrived - Reisverslag uit Southport, Australië van Peter Viegem - WaarBenJij.nu Safely Arrived - Reisverslag uit Southport, Australië van Peter Viegem - WaarBenJij.nu

Safely Arrived

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

12 Februari 2010 | Australië, Southport

Om iedereen thuis helemaal uit de zenuwen te helpen, bij deze ben ik (twee dagen geleden) gearriveerd op de campus van Griffith University, Southport, Australia. Eerst is het natuurlijk wel handig om wat contactgegevens door te geven:

Mijn (post)adres is:
Peter van Viegen 8204
Griffith University Village
96 Edmund Rice Drive
Southport, QLD 4215

Australische nummer: (+61)449138298
Nederlanse nummer: (+31)628076676

Voor jullie is het goedkoper om mij te smsen op mijn Nederlandse nummer, en dan reageer ik weer met mijn Australische nummer.

Nu even verder over mijn belevenissen hier. Woensdagmiddag ben ik dus bij mijn appartement aangekomen, en bleek ik de eerste te zijn die het appartement zou gaan gebruiken. Mijn roommates komen dus nog, waarvan de eerste Zondag zal arriveren. Meteen heb ik de kamer ingericht, en via de volgende link kan je de foto’s van het appartement bekijken: http://picasaweb.google.nl/PvViegen/Kamer#

Verder ben ik vervolgens vroeg naar bed gegaan, want ik was helemaal gesloopt door de reis. Om half 6 ’s ochtends werd ik dan ook weer wakker, van de vogels, en het zonlicht. Achteraf was dit niet eens zo erg, want zo heb ik mooi nog wat leuke gesprekken kunnen hebben met mensen uit Nederland (waar het op dat moment half 9 ’s avonds was).

De rest van de dag heb ik voornamelijk veel oninteressante dingen moeten regelen (voor studie en dergelijke) en ben ik vervolgens op de bus gestapt om een kijkje te gaan nemen op het strand van Surfers Paradise. Hier waren een aantal meiden van mijn studie ook, en daar ben ik vervolgens ’s avonds mee uit eten gegaan in een visrestaurant. Voor mijn ouders waarschijnlijk een hele openbaring, maar ik heb zowaar een visschotel op met wijn erbij. En ik moet zeggen, het viel me helemaal niet tegen.

Vandaag ben ik samen met 2 meiden naar het Currumbin Wildlife Park geweest, wat ongeveer een drie kwartier met de bus rijden was. Wij dachten in een nationaal park te komen, maar uiteindelijk was het gewoon een dierentuin met allerlei Australische dieren. Het was wel erg leuk om even gezien te hebben, en natuurlijk zijn er foto’s gemaakt van Peter met een Koala en met een kangoeroe.

Vervolgens wilden we de bus pakken, waar een oude vrouw ons aansprak (ze zijn hier heel erg sympathiek) en die vertelde dat we eigenlijk een bus later moesten pakken, want het strand wat hier 200 meter vandaan lag, moesten we gezien hebben. Aangezien ze zei dat de locals hier zelfs het liefste naar dit strand gaan, zijn we toch maar een kijkje gaan nemen. Ze had dan ook helemaal gelijk, het was een rustig strand, met een café inclusief schitterend uitzicht. Toevallig werd er een nieuwe boot te water gelaten van de Currumbin roeivereniging, wat een hele ceremonie betrof. Ook leuk een keer gezien te hebben.

De foto’s hiervan kan je zien op: http://picasaweb.google.nl/PvViegen/WildlifeReservaatCurrumbinBeach#

De rest van de week zal toch in het teken staan van voorbereiding, de laatste dingetjes kopen, en natuurlijk even shoppen voor nieuwe kleren. Verder wil ik even iedereen bedanken voor de reacties, altijd weer erg leuk om te lezen!
Tot de volgende blog!
Groetjes Petertje

  • 12 Februari 2010 - 14:09

    Botero:

    Mooi man :D

  • 12 Februari 2010 - 14:23

    Lotte:

    Echt leuk om zo alles bij te houden!!Geniet er maar van!!
    Kus

  • 12 Februari 2010 - 17:40

    Marleen:

    Volgens mij krijg je echt een te gek jaar! Je kamer/appartement ziet er goed uit. Nu nog keurig netjes! hahahah!
    Spannend met wie je dat straks allemaal moet delen.

    groetjes,
    Marleen

  • 12 Februari 2010 - 18:19

    Jimmy:

    Goed bezig Dickless !
    goeie tijd toegewenst daar! Wel wat aan de late kant , maar , je kent me :)
    Anyway Have a great time !
    als je nog wat Cult stadions tegenkomt oid ! Foto's ! Ik volg je !;)

  • 12 Februari 2010 - 20:34

    Jean:

    Heey Peet,

    Gave foto's van je nette appartement, je hebt het goed voor elkaar!
    Nou hopen dat de rest het net zo netjes is als jou! ;0

    Op naar je volgende bericht!

    Houdoe Petertje

  • 13 Februari 2010 - 16:49

    Marleen:

    Peter, ik wil je even vertellen dat ik (en met mij vele anderen) zeer onder de indruk waren van jouw verhaal over GROTE Peter. Echt heel mooi geschreven en door je moeder heel mooi voorgelezen. Op deze manier was je er toch voor ons gevoel echt bij!

    Liefs,
    Marleen

  • 13 Februari 2010 - 22:55

    Hans:

    Mooi geschreven Peter. Dat gaat helemaal goed komen daar. Ik kijk uit naar je volgende bericht.

  • 14 Februari 2010 - 11:30

    Marieke:

    Nou, jij hebt het ook slecht daar! ...

  • 14 Februari 2010 - 13:54

    Sjors:

    Yo tokkie! Veel plezier daar. Gaat vast lukken! Alaaf!

  • 14 Februari 2010 - 21:57

    Frans:

    Hi Peter,
    ben het van harte met Marleen eens. Erg mooi, persoonlijk verhaal voor en over grote Peter. Ik wist niet dat jij dit ook in je had. Ik ben onder de indruk. Dat moet ook mooi voor je gaan worden in Australie. Ik vond het daar indrukwekkend. Veel plezier.. groeten Frans

  • 15 Februari 2010 - 11:27

    Cynthia:

    Hi Peet,

    echt super om te lezen en om je foto's te zien....krijg gewoon weer kriebels van Australie!!!! Ja ja, ik weet het, ik ben echt wel een beetje jaloers op je ;-) !! Geniet ervan!! X

  • 15 Februari 2010 - 12:43

    Sonja:

    Wow, leuk!
    Leuke foto's ook. Gaat helemaal goedkomen daar :-)
    Geniet ervan hoor!

    Groetjes,
    Sonja

  • 17 Februari 2010 - 21:43

    Gerard:

    Voor het eerst even wezen kijken down under.Je zit er mooi bij.En de omgeving is ook best uit te houden. Gaat wel lukken dit jaar.Oh ja, je moet ook nog studeren?? Heel veel plezier en succes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Adres: 96 Edmund Rice Drive 8204 4215 Southport, QLD Australia Tel. nr: +61449138298

Actief sinds 30 Dec. 2009
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 25575

Voorgaande reizen:

08 Februari 2010 - 19 December 2010

Peter een jaar in Australië

Landen bezocht: