First week - Reisverslag uit Southport, Australië van Peter Viegem - WaarBenJij.nu First week - Reisverslag uit Southport, Australië van Peter Viegem - WaarBenJij.nu

First week

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

18 Februari 2010 | Australië, Southport

Na een stille week hier weer een update vanuit het warme Australië. De eerste week had voor mij eigenlijk twee kanten. First of all, it’s great here! Maar voornamelijk ook dat weer best heftig is geweest. Helaas moest mijn moeder me toen ik in Brisbane aankwam vertellen dat mijn oom en naamgenoot die ochtend de strijd tegen de Q-koorts had verloren. Omdat de afstand tussen hier en Nederland zo groot is, moet ik zeggen dat ik het niet helemaal meekreeg, maar pas een paar dagen later besefte wat er precies was gebeurt. Gelukkig heb ik Sas en kinderen dan nog aan de telefoon kunnen hebben, en daardoor heb ik toch een beetje het gevoel gehad dat ik er tòch bij was. Later hoorde ik dat mijn moeder mijn brief die ik geschreven had over Peter heeft voorgedragen tijdens de dienst (Heel mooi dat ze dat kon, en ben natuurlijk supertrots!), en dat maakt toch wel iets los mij. Ook omdat ik tot afgelopen maandag geen roommates had, was het toch aardig moeilijk voor mij om mijn weg hier dan ook te vinden.

Maar, dit is uiteindelijk allemaal goed gekomen, want op maandag arriveerde mijn eerste 2 roommates: Meaghan en Katie. Twee leuke meiden uit de States, Katie uit Pensylvania en Meaghan uit New York State. We zijn daarna gelijk met een aantal andere Amerikaanse meiden pizza gaan eten in een tentje verderop, en de rest van de avond gezellig op het balkon Goon (Wijn uit een pak) zitten drinken. De volgende dag kwamen de laatste twee roomies aan; Christine en Angie uit Florida. 4 meiden dus (Mannen: de foto’s komen later ;)) en Peter, ze vonden het al zielig, maar ach, ik ben 3 zussen gewend ;).

Dinsdag heb ik samen met nog 9 anderen een surfles gevolgd voor maar 5 Dollar, en aan het einde kon ik zowaar 5 seconden op mijn board staan, zonder te vallen! Dat wordt nog wat dus ;). Vervolgens zijn we met de hele groep (en nog 20 andere mensen van de campus) gaan stappen in de PA-bar, en opzich is dat gewoon hetzelfde als in Nederland. Wel zie je veel cultuurverschil qua dansen. De Amerikaanse meiden bevoorbeeld vonden het heel raar dat je tegen overelkaar danst zonder elkaar aan te raken. Zij vonden eigenlijk dat een jongen achter hen moest dansen met de handen ‘all over their body’. Als goed opgevoede en wel gemanierde man, heb ik dit natuurlijk niet gedaan ;).

De rest van de dagen hebben we veel bij het zwembad gezeten met zijn allen en het valt op dat iedereen hier welkom is. Echte speciale groepen zie je niet, je bent gewoon met z’n allen en iedereen praat tegen je, super leuk dus. Vandaag ben ik nog even naar een introductie op de campus geweest en allerlei folders gekregen om trips te maken of lid te worden van een of andere club. Ook ben ik even langs de football (soccer) stand gelopen en ben gelijk uitgenodigd om te komen trainen. Dat is dan ook wat ik nu ga doen, en dat zal waarschijnlijk ook het eerste zijn waar ik jullie in mijn volgende blog over ga vertellen.

Cheers! Peter

P.s. Ik heb ook Skype (en Google Talk), dus als je met me wilt praten, moet je pvviegen (pvviegen@gmail.com) toevoegen.

  • 18 Februari 2010 - 08:04

    De Miw:

    Fivesome ....

  • 18 Februari 2010 - 11:19

    Marieke:

    En waar blijft de harmonie???

    ;)

  • 18 Februari 2010 - 12:43

    Kirsten:

    Hey Peter,

    Minder nieuws in het begin van je verhaal, maar in ieder geval bevalt het allemaal :). hahaha, 4 meiden, pas maar op Peter!

    xx Kirsten

  • 18 Februari 2010 - 15:13

    Botero:

    Nickles the player :)

  • 18 Februari 2010 - 15:27

    Sonja:

    Hey Peter!

    Je maakt weer wel wat mee zo in een week zeg...

  • 18 Februari 2010 - 15:44

    Gep:

    Ha die Peet,
    Je reis blijft een geweldig avontuur om mee te maken!
    Geniet er met volle teugen van, studeer hard en doe je best nog meer culturele verschillen te ontdekken.

    Groet

    Gep & Fieni en de boys

  • 18 Februari 2010 - 18:11

    Bart:

    ze hadden geen betere kunnen uitkiezen om op 4 meiden te passen! die meiden hebben echt mazzel!btw carnaval was weer geweldig! heb enorm genoten, maar je wel gemist. laterrr!ps staan eventueel wat pic's op hyves...

  • 18 Februari 2010 - 18:18

    Manon:

    Agh..Jij vermaakt je wel hoor.

  • 19 Februari 2010 - 08:10

    Wiebe:

    Dus, let me get this straight... Je bent helemaal alleen, zonder enige supervisie... zonder mensen die voor je geweten kunnen spelen, met geen enkele manier op sociale controle... en je mag met 4 jonge meiden - die graag aangeraakt worden - op een kamer?... tja, je kan het erger treffen!

  • 19 Februari 2010 - 11:59

    Manon:

    Hee maatje,

    Ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt.
    Ik heb natuurlijk al je verhalen al gehoord!
    Nu zitten we gelukkig lekker te bellen, dus ookal ben je tien maanden weg, je bent nog lang niet van me af!

    Ik hou je in de gaten. ;)

    Dikke kus

  • 19 Februari 2010 - 13:30

    Mirjam:

    Ha Peter,

    Het is je tante ook gelukt om jouw weblock te vinden (met behulp van je moeder), erg he!
    Ik heb dus in 1 keer alles gelezen en zou wel in een koffer willen kruipen. Ik hoop alleen dat er ook nog mannelijk geslacht op de campus komt want anders wordt het wel heel eenzijdig met al die dames!

    Veel plezier,

  • 19 Februari 2010 - 18:02

    Fam:C.Machielse.:

    Hoi Peter, Zo ver weg , en toch weer dicht bij ons. Geniet van het leven, jij vermaak je wel daar, zo te lezen. Van deze zijde veel groetjes hoor.

  • 19 Februari 2010 - 23:33

    Sjors, Rob,chris,pap:

    Wij zitten lekker aan het bier in de standaard en zijn benieuwd naar de foto's van je roommates. Groetjes uit het mooiste en gezelligste dorp van Nederland. En ook een beetje van je zusje

  • 22 Februari 2010 - 13:09

    Jimmy:

    wel gemanierde man, heb ik dit natuurlijk niet gedaan .

    Jezus ...
    Enjoy !

  • 24 Februari 2010 - 23:34

    Saskia:

    bedankt peter dat je zo mooi stukje op papier heb kunnen zetten je moeder heeft het fantasies gedaan heb veel plezier dat zou grote peter ook gedaan hebben (geen dinggen doen die ik ook niet zoe doen) grapje dikke kus sas en kids

  • 25 Februari 2010 - 22:21

    Yvonne:

    Ha die Peter, Dat was geen leuke start van de week, gelukkig had je vrij snel daarna afleiding met je room-meiden..
    Eerste voetbaltraining al achter de rug? Of ga je helemaal voor t surfen haha. Prachtige foto's trouwens.
    groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Adres: 96 Edmund Rice Drive 8204 4215 Southport, QLD Australia Tel. nr: +61449138298

Actief sinds 30 Dec. 2009
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 25580

Voorgaande reizen:

08 Februari 2010 - 19 December 2010

Peter een jaar in Australië

Landen bezocht: