365 dagen - Reisverslag uit Standdaarbuiten, Nederland van Peter Viegem - WaarBenJij.nu 365 dagen - Reisverslag uit Standdaarbuiten, Nederland van Peter Viegem - WaarBenJij.nu

365 dagen

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

02 Februari 2010 | Nederland, Standdaarbuiten

Vandaag precies een jaar geleden zat ik in de mensa van de universiteit gezellig met een vriendin te lunchen. Niets aan de hand, leuke gesprekken, en met carnaval in aantocht leek het een leuke periode te gaan worden. De lunch werd na een tijdje onderbroken door een telefoontje van thuis, mijn opa, de vader van mijn moeder, was niet meer. Na een mooi weekend met mijn oma, was het voor mijn opa op, en op 2 februari 2009 in zijn slaap overleden. 365 dagen later ben ik officieel opa-loos, want gisteren heb ik samen met de familie opa van Viegen moeten begraven.

Dit soort gebeurtenissen zetten je wel aan het denken wanneer je voor een jaar naar het buitenland vertrekt. Afgelopen jaar is nogal een heftig jaar geweest, waarin vele dingen zijn gebeurt die je het liefst zou willen veranderen. Het is nu eenmaal niet zo dat je deze dingen in eigen hand hebt, en je moet je er zelf dan ook gewoon aan overgeven, hoe moeilijk het ook is.

Buiten de nare dingen zijn er dit jaar natuurlijk ook mooie dingen gebeurd en dát zijn de dingen waar ik me op wil richten om van komend jaar een super jaar te maken. Hoe tegenstrijdig het ook klinkt, zijn de weken na de dood van mijn beide opa’s de mooiste twee weken geweest die ik het afgelopen jaar heb mogen meemaken. Als ik dan zie hoe hecht mijn familie aan beide kanten is, en hoe iedereen voor mijn beide oma’s klaar staat, kan ik mijzelf alleen maar gelukkig prijzen. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de betrokkenheid van mijn vrienden.

In 365 dagen vinden er natuurlijk ook leuke dingen plaats. Zo heb ik het afgelopen jaar nieuwe mensen leren kennen en andere mensen nog beter leren kennen. Zo heb ik in een jaar veel feesten mogen meemaken, en net zo vaak ’s ochtends hier pijnlijke herinnering aan mogen overhouden. Ook heb ik mezelf kunnen verbazen met prestaties op studiegebied en ik mij met veel plezier bij Nikon als marketing-stagiaire kunnen ontwikkelen. Al met al kan ik terugkijken op een jaar vol met hoogte- en dieptepunten, en voornamelijk op een jaar waarin ik heb geleerd wat belangrijk is in het leven.

Om deze blog toch maar wat luchtiger af te sluiten, zal ik nu wat vertellen over de stand van zaken. Volgende week maandag zal ik om 21.30 in het vliegtuig richting Abu Dhabi stappen, om vervolgens over te stappen op een vliegtuig welke mij naar Sydney zal brengen. Hier aangekomen zal ik nog een ander vliegtuig moeten halen, om op 10 februari om 09.35 aan te komen op het vliegveld in Brisbane. Hier zal ik worden opgewacht door iemand van de universiteit die mij vervolgens naar mijn kamer zal brengen. Dit is ongeveer een uur wachten en het is nog even afwachten waar ik terecht zal komen. Vandaag heb ik namelijk de bevestiging gehad dat ik in ieder geval een tijdelijk accomodatie heb, maar ook heb ik mezelf ingeschreven voor een kamer op de campus. Een dezer dagen zal ik dus uitsluitsel krijgen over of ik een kamer op de campus krijg toegewezen, of dat ik een tijdelijke kamer krijg en ik zelf in Southport op zoek moet naar een kamer.

De komende week wordt het erg druk met afspreken met vrienden, koffers pakken, en uiteindelijk mijn uitzwaaifeestje. Maar nu moet ik volgens mij eerst even mijn kamer op gaan ruimen, want anders laat mijn moeder mij niet eens naar Australië vertrekken ;). Tot de volgende blog!

Groetjes Peter

  • 02 Februari 2010 - 15:30

    Wiets:

    He broertje,

    Mooi geschreven, kreeg er tranen van in mn ogen. Inderdaad opa-loos zijn we nu, dat was nog niet helemaal tot me doorgedrongen..
    En straks ook nog broertje-loos, gelukkig maar voor tijdelijk!
    Maar het zal wel even raar zijn!
    Ik ga je missen broertje lief!
    Gelukkig kunnen we je met alle moderne apparatuur van tegenwoordig goed volgen!
    Ik hoop hele mooie verhalen te lezen en natuurlijk regelmatig skypen!

    Liefs en een kus van je grote zus


  • 02 Februari 2010 - 15:37

    Gijs D:

    Hey Peet. Mooi verhaal, op naar nog meer belevenissen Down Under!

  • 02 Februari 2010 - 15:49

    Marleen:

    Hai Neefie! Het was vandaag een echte day after voor mij, met veel tranen. (ik had nog wat in te halen van gisteren denk ik. Nu zit ik dus ook weer in tranen achter mijn pc, doordat je zo'n mooi stuk schrijft. Inderdaad ben jij nu opa-loos, daar had ik nog niet zo bij stil gestaan en dat geldt natuurlijk voor jullie hele gezin. Ik hoop in ieder geval dat je een geweldig jaar gaat beleven, en we gaan komende zaterdag nog een flink klinken op de mooie levens van jouw opa's en het mooie jaar dat jij tegemoet gaat!!!

    liefs, Marleen

  • 02 Februari 2010 - 16:07

    Marieke:

    Ha broertje,

    Ook hier zit er één met tranen in haar ogen.
    Opa-loos..

    Maar het gewone leven gaat door en mijn 'grote' broer gaat naar Australië. Hopelijk kan ik je daar opzoeken, want stiekem kan ik natuurlijk helemaal niet het hele jaar zonder!

    Ik ga je missen broertje, dus zorg er maar voor dat ik dat niet voor niets doe en maak er een geweldig jaar van daar in dat verre land!

    Een knuffel en een kus,
    van je kleine zus

  • 02 Februari 2010 - 18:22

    Jean:

    Heey Peet,

    Wat heb je dat toch weer mooi verwoord, beter kan niet zou ik zeggen. Gelukkig ben jij altijd beter, dat blijkt wel weer! :) Maar dat we nu Opa- loos zijn dat is een feit, daar kunnen we niet om heen, maar die familie pakken ze ons niet af! We zullen samen nog vele herinneringen ophalen en jij mag nog vele herinneringen aanmaken daar in dat verre oord!
    Heel veel plezier, kom weer heelhuids terug, want dan heb je in mei weer een feestje!

    heel veel liefs,
    je grote zussie!

  • 02 Februari 2010 - 21:41

    Monique:

    Mooi geschreven Peter!
    Ik wil jou een heel fijn jaar wensen!
    Geniet van alle indrukken, en respect!

    x Monique

  • 02 Februari 2010 - 23:32

    Aat:

    Wat ben ik weer trots op zo'n zoon die het allemaal zo mooi verwoord!!
    Nu nog 5 dagen intens van je genieten en dan kunnen we door jouw verslagen het een en ander meebeleven Geniet ervan en een goeie reis!
    dikke kus

  • 04 Februari 2010 - 02:28

    Ina Vandenberg:

    Hi Peter,
    enorm mooi en hartstikke knap dat je je gevoelens zo op kan schrijven. Ik heb er 3 woorden voor: I luv U ;)
    Ik hoop en verwacht niet anders dat je er een super tijd van gaat maken en zo tussen door af en toe een beetje studeren natuurlijk –lol-
    Jan & ik wensen je een knallend afscheid feest toe Zaterdag en een hele goeie reis naar de mooie Sunshine State van Australial. Heel leuk dat we op deze manier je avontuur mee kunnen maken!

  • 04 Februari 2010 - 08:46

    Sonja:

    Wat een verhaal Peter...

    Ik hoop dat je een superjaar tegemoet gaat Down Under! Geniet ervan!
    Ik ga het zeker volgen hoor!

    Groetjes:-D
    Sonja

  • 05 Februari 2010 - 10:37

    Manon:

    He Peet,

    Wat mooi geschreven!
    Je gaat een ontzettend mooi jaar tegemoet, en het is je gegund!
    Geniet ervan, zo'n jaar gaat zo voorbij!

    Eerst zaterdag nog je feestje!

    Dikke kus

  • 08 Februari 2010 - 20:40

    Peter D.:

    Peter,
    Je kunt terug kijken op een zeer geslaagd afscheidsfeest!
    Op dit monetn zit je in het vliegtuig. Voor mij vanavond geen repetitie met je vader, omdat hij nog je naar het vliegveld brengt.
    Ik wens je een heel leerzame periode en veel plezier in Australie. We volgen je belevenissen op de voet. Makkelijk toch?

  • 08 Februari 2010 - 22:46

    Marieke:

    Toch jammer dat die kamer nog steeds niet opgeruimd is, maar dat nemen we dan maar weer voor lief ;)

    Geniet ervan broertje!

  • 20 Februari 2010 - 10:28

    Oma Van Viegen:

    leuk je zo te volgen
    groetjes en een kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Peter

Adres: 96 Edmund Rice Drive 8204 4215 Southport, QLD Australia Tel. nr: +61449138298

Actief sinds 30 Dec. 2009
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 25578

Voorgaande reizen:

08 Februari 2010 - 19 December 2010

Peter een jaar in Australië

Landen bezocht: