Sydney - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Peter Viegem - WaarBenJij.nu Sydney - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Peter Viegem - WaarBenJij.nu

Sydney

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter

11 Juli 2010 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Zo, hier ons eerste gezamenlijke reisverslag!

Mijn vlucht is prima verlopen, waarbij we op de hoogte gehouden zijn van (natuurlijk) de overwinning van Oranje! Terwijl ik alleen de doelpunten doorgekregen heb, hebben Lotte en Peter dit groots gevierd in het Holland House in Sydney.

Na aangekomen te zijn in Sydney, ben ik gelijk mijn bed ingedoken (het was immers al 1.00 ’s nachts). Zodat we de volgende dag vol goede moed Sydney konden bekijken. Beetje jammer, want het regende. Maar wij zijn wel wat gewend, en dus vrolijk (zonder paraplu) Sydney ingestapt. Helaas had ik een klein virus meegekregen als cadeautje van thuis (bedankt nog familie Gelens..), wat gelukkig maar 1 dag geduurd heeft.

Deze eerste dag veel gelopen, natgeregend en natuurlijk gezien. De ‘ standaard’ dingen als het Opera House, Botanic Gardens en Harbour Bridge. Na toch echt helemaal doorweekt te zijn, terug naar het hostel. Lotte is na haar werk richting ons hostel geweest en zo hebben we samen nog een heerlijke pizza op voor 5 dollar!

De volgende dag ontbeten en weer regen. Gelukkig hadden we voor ’s avonds kaartjes geboekt in het Opera House voor een symphony orkest met James Morrison. Ook hebben we uiteraard Sydney by night gezien vanaf de Tower. En ’s avonds nog even ouderwets een dansje gedaan, met Lotte, in de Side Bar.

Vandaag alweer de laatste dag in Sydney, waar het zowaar droog en zonnig was! Samen met Lotte en Chantal (huisgenootje van Lotte) nog even door de botanic gardens gewandeld en hierna was het toch echt tijd om afscheid te nemen.

Op dit moment zitten we in ons hostel in Christchurch, waar het -4 graden is. Dat is eens wat anders dan bij jullie in Nederland, of de Gold Coast. We gaan hier ook weer een geweldige week tegemoet, waarin we sowieso Claire (+family) en hopelijk ook Sarah nog gaan zien. Wij hebben er in ieder geval zin in!

De foto's zijn te vinden op:
picasaweb.google.com.au/PvViegen/sydney

PS.Helemaal vergeten hoe 'zorgzaam' mijn grote broer is. Er hoeft maar een jongen te proberen met me te praten en hij krijgt al een dodelijke blik van Peter naar zijn hoofd geslingerd. God, wat heb ik dat gemist het afgelopen half jaar (of toch niet?). Een ding is zeker, ik kom zo niet met een Australier thuis!

• 10 Juli 2010 - 14:27

Manon:

Klinkt goed!
    Geniet ervan!
    X

• 10 Juli 2010 - 20:52

Wiebe:

Wat leuk dat je nog iets van thuis hebt meegenomen, maar ik denk dat ze blijer zullen zijn met de stroopwafels! En nog leuker dat je daar ook nog bekende mensen tegenkomt! Morgen de finale en met jullie support daar in aussieland, moet dat helemaal goed gaan komen. Veel plezier in de rest van de vakantie en tot snel!

• 12 Juli 2010 - 09:42

Kelly:

klinkt allemaal erg leuk!!veel plezier nog en de groeten daar

x

• 13 Juli 2010 - 11:59

Jolanda :

leuk om nu ook van jou iets te horen marieke.
    Geniet er maar lekker samen van met je broer en wij blijven jullie ook vanaf kantoor volgen

• 13 Juli 2010 - 17:50

Ries:

we hebben het kado allemaal een dag gehad dus konden we jou niet zonder kadootje laten gaan , gtoetjes fam gelens xxx

• 21 Juli 2010 - 07:21

Dirk:

Hallo,

mooi dat alles goed is gegaan en je goed bent aangekomen. klinkt allemaal wel goed hoor.

Doe de gehele familie morgan maar de groeten van mij.

Peter, laat je je zusje wel een beetje met de Australische mannen praten, want ik heb afgesproken dat ze met een Australier thuis zou komen:-)

veel plezier nog voor alle 3

groeten dirk